Sara Hagman

Your life , Your choice

GI - knäckebröd

Kategori: recept

Har aldrig tyckt om knäckebröd innan. Relaterar nog det till när man gick på fritids, var brödet slut och man fortfarande var hungrig fickman ta knäckebröd. Det gjordeont i mnnen och smulorna hamnade överallt innanför kläderna.Nu, jag älskar knäckebröd, speciellt om man äter det till soppa. Lite smör och ost. Mums. Vi äter inte så mycket bröd hemma hos oss längre, och därför försvann knckebrödet också. Men så fick jag detta receptet av min mamma, och nu äts det knäckebröd igen. Har även två andra recept jag hittat på internet som vi brukar växla mellan. Men lägger upp detta, för det var de första jag gjorde. 
 
 
GI - Knäckebröd                

2 dl majsmjöl                          

½ dl sesamfrö

½ dl linfrö

¼ dl pumpakärnor

½ dl solrosfrö

½ dl olivolja

2 dl kokande vatten

flingsaltrecep

 

Blanda frön och mjöl. 

Blanda i oljan och sist vattnet. 

Lägg smeten på en plåt med bakplåtspapper.

Lägg ett bakplåtspapper över och platta ut. 

Skåra i rutor. 

Krossa och strö över flingsalt.

150˚i 1 timme

 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: